Vertrouwen en contact

Vertrouwen en contact

Mijn kinderen kopen kleren via internet. Passen en retour. We koken niet meer zelf maar bestellen eten en laten dit aan de deur bezorgen. Ook in de gezondheidszorg gaan we steeds meer shoppen en we struinen massaal het internet af naar goedkope zorg en aanbiedingen.

De zorgverzekeraars gaan mee in deze trend. Ik denk dat er over 10 jaar geen eigen huisarts of tandarts meer is. Als je naar de tandarts of huisarts moet dan log je in op een website en bezoek je een door de zorgverzekering bepaalde huis- of tandarts.

In deze tijd waar er steeds minder menselijk contact en aandacht is, maar de behoefte daaraan juist toeneemt denk ik dat het tijd is om ons te realiseren dat we de verkeerde kant op gaan. Juist de kleinschaligheid en mensen waarin je vertrouwen hebt, kunnen wat mij betreft de kwaliteit leveren waar mensen behoefte aan hebben.

Ik koop mijn huishoudelijke apparaten altijd bij een kleine onderneming in de stad waarin ik woon. Ik heb vertrouwen in de mensen die daar werken. Ik ken ze al jaren en ben overtuigd van de kennis die ze hebben.

Als er iets stuk is, kan ik terug gaan en het laten repareren. Als ik vragen heb, kunnen ze daar een antwoord op geven. Het contact is fijn en ik ga altijd met een goed gevoel naar huis.

Als je een reis naar de tropen gaat maken, met je kinderen naar een ver oord gaat of informatie nodig hebt over bijwerkingen van malariapillen dan is het fijn als je bij een organisatie terecht kunt waar je vertrouwen in hebt en waar je de mensen kent. Zo begint je reis met een persoonlijk, deskundig advies.

 

Ik hoop dat de trend in de gezondheidzorg zich gaat keren. Veel vaste klanten van het Vaccinatiecentrum komen al jaren en hebben vertrouwen in onze kennis en kunde. Door de koers van verzekeraars worden veel vaste klanten gedwongen hun vaccinaties elders te halen. Gelukkig switchen veel mensen van verzekeraar om toch bij ons te kunnen blijven komen voor vaccinaties en adviezen.

Wij als organisatie doen er alles aan om de kwaliteit te blijven waarborgen als het gaat om vaccineren en het adviseren van reizigers. De tijd zal het leren welke kant we opgaan in deze turbulente tijd waarin we steeds verder van elkaar af komen te staan.

Marchel Ratering, geregistreerd reizigersverpleegkundige en directeur vaccinatiecentrum.nl 

Foto: Joseph Chan on Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *